PROJELER

 

1. E-LEARNING MOBİL LEARNİNG

SÜREÇ AKIŞI

 E-learning uygulamasını başarı ile yürüten kamu ve özel sektör kuruluşları ile görüşmeler gerçekleştirilerek kıyaslama  (Benchmarking) çalışmaları gerçekleştirildi.

PROJE SONUNDA

Tamamen belediyemiz insan kaynağı kullanılarak Bursa Büyükşehir Belediyesi Uzaktan Eğitim Merkezi (BUEM) hayata geçirildi. 

Proje Sonunda; zaman ve mekandan bağımsız olarak online eğitimlerimizi gerçekleştirdiğimiz BUEM platformu mobil cihazlar üzerinden de belediyemiz personeline hizmet vermeye başlanmıştır.

 

2.STAJYER YÖNETİMİ

SÜREÇ AKIŞI

Birimlerin ihtiyaç duyduğu stajyerlerin alanları ve sayıları tespit edilerek stajyer çalıştırılmasına uygun birimler ile çalışmalar gerçekleştirildi. Stajyerlerin kurum kültürüne uyum sağlama metotları belirlenerek “Staj İş ve İşlemleri Yönetmeliği Hazırlandı”. Proje Bazlı Stajyer Çalıştırma Sistemi Eğitim Şube Müdürlüğü'nde pilot çalışma olarak başlatıldı.

PROJE SONUNDA

Proje Bazlı Stajyer Çalıştırma Sistemi tüm Belediye birimlerimize yaygınlaştırılarak, başarılı stajyerlerin kuruma kazandırılması sağlanacaktır.

 

3.STAJ İŞ VE İŞLEMLERİNİN ONLİNE ORTAMA TAŞINMASI

SÜREÇ AKIŞI

İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığına bağlı Eğitim Şube Müdürlüğü bünyesinde gerçekleştirilen Staj İş ve İşlemleri stajyer adayları başvurularında Belediyemize gelerek form doldurmaları isteniyordu. 

Ülkemizi etkisi altına alan Coronavirüs (Covid-19) tedbirleri ve fırsat eşitliği sağlamak amacıyla Staj İş ve İşlemleri online ortama taşınmıştır.

PROJE SONUNDA

Stajyer adayları Belediyemizin Web Sitesi üzerinden başvurularını yaparak işlemleri daha hızlı, daha verimli ve daha düzenli bir şekilde gerçekleştirerek tüm adaylara fırsat eşitliği ve işlemlerin kolaylaştırılması sağlanmıştır.

Ayrıca;

Birimlerinde daha önce kağıt üzerinde gerçekleştirdiği stajyer öğrenci talepleri E-Belediye sistemi üzerinden yapabilme imkanı sağlanmıştır.

 

4.KURUM İÇİ EĞİTİCİ KADROSU OLUŞTURULMASI

SÜREÇ AKIŞI

Alanında uzman belediye personeli oluşturulan komisyon tarafından değerlendirilmeye tabii tutularak, başarılı iç eğitmenler; Eğiticinin Eğitimi, İletişim Teknikleri Eğitimi, Diksiyon ve Hitabet Eğitimi gibi bir dizi programa katılım sağladılar. İç Eğitmenlerimize sınıf ve online eğitim programları atamaları yapılarak eğitim vermeye başladılar. 

PROJE  SONUNDA

-Eğitim Bütçesinden Tasarruf Sağlandı

-Kurum İçi İnsan Kaynağımızdan İstifade Edildi

-İç Eğitmenlerimizde Motivasyon Artışı Sağlandı

-Zaman Tasarrufu sağlandı

 

5.ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SİSTEMİ PROJESİ

SÜREÇ AKIŞI

Eğitim programlarımız için gerçekleştirilen ölçme değerlendirme sistemi analizleri sonucunda,  akademik alanda dünya çapında kabul görmüş en iyi sistem olan Kirkpatrick-4 Seviyeli Eğitim Ölçme ve Değerlendirme sisteminin Belediyemize entegrasyonu için çalışmalar yapıldı. Kirkpatrick-4 Seviyeli Eğitim Ölçme ve Değerlendirme sisteminin ilk 3 seviyesi aktif olarak eğitimlerimizde kullanılmaya başladık

Proje Sonunda

-Eğitimlerimizin Her Adımı Detaylı Olarak Ölçülmektedir

-Fayda/Maliyet Analizi Yapılabilmektedir

-Eğitim Programlarımız İle İlgili Ölçülen Her Süreci Yönetebilmekteyiz.

 

İŞ İYİLEŞTİRME FAALİYETLERİ

 

1.EĞİTİM RAPORLAMA PROGRAMI

ÖNCESİ

Eğitim faaliyetleri ile ilgili bilgiler, excel tabloları üzerinden farklı çalışma sayfalarında ayrı ayrı ve manuel olarak tutulması nedeniyle hatalar ile karşılaşılmakta ve detaylı raporlar oluşturulması için ciddi zaman kaybı yaşanmaktaydı.

SONRASI

-Eğitim İle İlgili Tüm Verilere Tek Bir Tuşla Ulaşabilmektedir

-Aylık ve Yıllık Faaliyet Raporları Tek Bir Ekranda Karar Vericiler Tarafından Analiz Yapılmasına İmkan Sağlanmıştır

-İşgücü Kaybı Ortadan Kalkmış ve Çalışan Maliyeti Azalmıştır

-Manuel Veri Girişi Esnasında Yapılan Hatalar Ortadan Kaldırılmıştır

AVANTAJLAR

Eğitim Raporlama Programı ile eğitim faaliyetleri ile ilgili istenilen tüm bilgilere anlık ve detaylı olarak ulaşılması sağlanmış olup, her türlü rapora tek bir tuşla ulaşılabilmektedir.

İYİLEŞTİRME ORANI : 100%

 

2.EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ WEB SİTESİ

ÖNCESi

Eğitim şube müdürlüğünün etkinlikleri, duyuruları, projeleri, haberleri kurumsal olarak tek bir alanda yayınlanmasına ve bütünlük sağlanmasına ihtiyaç duyulmaktaydı.

SONRASI

BUEM ile tam entegrasyon sağlayan eğitim.bel.tr platformu sayesinde kurumsal iletişimimiz en üst seviyeye ulaşmıştır.  http://egitim.bursa.bel.tr/

AVANTAJLAR

Eğitim şube müdürlüğünün kurumsal kimlik ihtiyacının karşılanmasının yanında hizmetlerimizin ve faaliyetlerimizin görünürlüğü sağlanmış oldu.

İYİLEŞTİRME ORANI : 100%

 

3.BİRİMLERİN EĞİTİM TALEPLERİNİN DİJİTAL OLARAK ALINMASI

ÖNCESİ

Eğitim programlarının planlama aşamasında birimlere dağıtımlı yazı yazılarak katılım sağlayacak personel listesinin tarafımıza gönderilmesi isteniliyordu. 

Bu sebeple; 

İş Gücü Kaybı

Maddi Kayıp

Zaman Kaybı yaşanmaktaydı.

SONRASI

Eğitim programlarının planlanma aşamasında hedef kitlenin belirlenmesi için dijital form kullanılmaya başlanmıştır.

AVANTAJLAR

Oluşan iş gücü kaybı, maliyet kaybı ve zaman kaybı tamamen ortadan kalkmıştır ve %100 iyileştirme sağlanmıştır.

İYİLEŞTİRME ORANI : 100%

 

4.3 ADIMLI EĞİTİM ÖLÇME DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN SON ADIMI OLAN İŞ BAŞI DEĞERLENDİRME AKTİF HALE GETİRİLDİ.

 ÖNCESİ

Eğitimler programları sonrasında personelin aldığı eğitimin işe yansıması ölçülemiyordu.

  SONRASI

Eğitim ölçme değerlendirme sisteminde yapılan iyileştirme sonucunda, eğitim programının  personel üzerindeki etkisi ve işe olan etkisi ölçülebilir olmuştur.

AVANTAJLAR

Yapılan iyileştirme sonucunda eğitimin iş ile bağlantısı analiz edilmiş  ve eğitim programının verimliliği gerçekleştirilen iş üzerinden değerlendirilmiştir .Bu ölçme sisteminin aktif olmasıyla birlikte verilen eğitimin işe yansıması ölçülebilmektedir.

İYİLEŞTİRME ORANI : 100%

 

5.2023 EĞİTİM KATALOĞU

Müdürlüğümüzün vitrini olan Eğitim Kataloğumuz 2023 yılında daha güncel daha dolu daha kapsamlı olarak hazırlanmıştır.

 

6.ANKETLERDE KAREKOD ÇALIŞMASI

ÖNCESİ

Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerimizin sonucunda Eğitim Değerlendirme Anketi katılımcılar manuel olarak kağıt üzerinde doldurulmaktaydı.

Bu işlem;

Maliyet kaybı

Zaman Kaybı

İş Gücü kaybı

Oluşturmaktaydı.

SONRASI

Eğitim programları sonrasında yapılan Eğitim Değerlendirme Anketi dijital ortama taşınarak, cep telefonları karekod uygulaması üzerinden ulaşılması sağlanmıştır.

AVANTAJLAR

Katılımcılar eğitim sonunda ekrana yansıtılan karekod ile telefon  hızlı ve etkin bir biçimde eğitim değerlendirmelerini tamamlamakta ve analizi tek tuş ile alınmaktadır.

İYİLEŞTİRME ORANI : 100%

 

7.SINAVLARIN DİJİTAL ORTAMDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ

Eğitimlerde kağıt üzerinde gerçekleştirdiğimiz sınavları dijital ortama taşıyarak Maliyet Tasarrufu , Zaman Tasarrufu ve Verimlilik kazandırdık.

 

8. EĞİTİMLERDE KART OKUMA SİSTEMİNE GEÇİLMESİ

ÖNCESİ

Eğitim Faaliyetlerinde eğitime katılım sürecini takip edebilme adına katılımcılardan Eğitim Takip Formunun kağıt üzerinde imza atmak suretiyle doldurmaları talep ediliyordu.

Bu durum;

•KVKK Kurallarına Aykırı 

•Kağıt İsrafı

•Zaman Kaybı İle İş Sürecinin Zorlaşmasını etkiliyordu.

SONRASI

Eğitim Şube Müdürlüğümüz bünyesinde  gerçekleştirilen iş iyileştirme süreci kapsamında Eğitim Faaliyetlerinde Personel Sicil Kartlarını okutarak katılım sağlayabilmektedir.

AVANTAJLAR

Eğitime programlarında ıslak imzalı olarak gerçekleştirilen katılımcı kontrol sistemi tam olarak dijital platforma taşınmış olup ilgili sürecin tüm aşamalarında verimlilik ve tasarruf sağlanmıştır.

İYİLEŞTİRME ORANI : 100%

 

9.STAJYER EL BROŞÜRÜ

Belediyemiz bünyesinde stajına başlayan stajyer öğrencilerin görev ve sorumlulukları, gibi detaylı bilgilere ulaşabilecekleri "Stajyer El Broşürünü" oluşturmuş bulunmaktayız.

 

10.KURUMSAL EL KİTABI

Kurumumuza yeni başlayan veya nakil olarak gelen personele yönelik hazırlanan Kurumsal El Kitabının içeriğinde bir personelin ihtiyacı olan tüm bilgiler (kurumun tanıtılması, izin işlemleri, disiplin işlemleri ve rapor işlemleri gibi) yer almaktadır.