PROJELER
1. E-LEARNING MOBİL LEARNİNG
SÜREÇ AKIŞI
E-learning uygulamasını başarı ile yürüten kamu ve özel sektör kuruluşları ile görüşmeler gerçekleştirilerek kıyaslama (Benchmarking) çalışmaları gerçekleştirildi.
PROJE SONUNDA
Tamamen belediyemiz insan kaynağı kullanılarak Bursa Büyükşehir Belediyesi Uzaktan Eğitim Merkezi (BUEM) hayata geçirildi.
Proje Sonunda; zaman ve mekandan bağımsız olarak online eğitimlerimizi gerçekleştirdiğimiz BUEM platformu mobil cihazlar üzerinden de belediyemiz personeline hizmet vermeye başlanmıştır.
2.STAJYER YÖNETİMİ
SÜREÇ AKIŞI
Birimlerin ihtiyaç duyduğu stajyerlerin alanları ve sayıları tespit edilerek stajyer çalıştırılmasına uygun birimler ile çalışmalar gerçekleştirildi. Stajyerlerin kurum kültürüne uyum sağlama metotları belirlenerek “Staj İş ve İşlemleri Yönetmeliği Hazırlandı”. Proje Bazlı Stajyer Çalıştırma Sistemi Eğitim Şube Müdürlüğü'nde pilot çalışma olarak başlatıldı.
PROJE SONUNDA
Proje Bazlı Stajyer Çalıştırma Sistemi tüm Belediye birimlerimize yaygınlaştırılarak, başarılı stajyerlerin kuruma kazandırılması sağlanacaktır.
3.STAJ İŞ VE İŞLEMLERİNİN ONLİNE ORTAMA TAŞINMASI
SÜREÇ AKIŞI
İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığına bağlı Eğitim Şube Müdürlüğü bünyesinde gerçekleştirilen Staj İş ve İşlemleri stajyer adayları başvurularında Belediyemize gelerek form doldurmaları isteniyordu.
Ülkemizi etkisi altına alan Coronavirüs (Covid-19) tedbirleri ve fırsat eşitliği sağlamak amacıyla Staj İş ve İşlemleri online ortama taşınmıştır.
PROJE SONUNDA
Stajyer adayları Belediyemizin Web Sitesi üzerinden başvurularını yaparak işlemleri daha hızlı, daha verimli ve daha düzenli bir şekilde gerçekleştirerek tüm adaylara fırsat eşitliği ve işlemlerin kolaylaştırılması sağlanmıştır.
Ayrıca;
Birimlerinde daha önce kağıt üzerinde gerçekleştirdiği stajyer öğrenci talepleri E-Belediye sistemi üzerinden yapabilme imkanı sağlanmıştır.
4.KURUM İÇİ EĞİTİCİ KADROSU OLUŞTURULMASI
SÜREÇ AKIŞI
Alanında uzman belediye personeli oluşturulan komisyon tarafından değerlendirilmeye tabii tutularak, başarılı iç eğitmenler; Eğiticinin Eğitimi, İletişim Teknikleri Eğitimi, Diksiyon ve Hitabet Eğitimi gibi bir dizi programa katılım sağladılar. İç Eğitmenlerimize sınıf ve online eğitim programları atamaları yapılarak eğitim vermeye başladılar.
PROJE SONUNDA
-Eğitim Bütçesinden Tasarruf Sağlandı
-Kurum İçi İnsan Kaynağımızdan İstifade Edildi
-İç Eğitmenlerimizde Motivasyon Artışı Sağlandı
-Zaman Tasarrufu sağlandı
5.ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SİSTEMİ PROJESİ
SÜREÇ AKIŞI
Eğitim programlarımız için gerçekleştirilen ölçme değerlendirme sistemi analizleri sonucunda, akademik alanda dünya çapında kabul görmüş en iyi sistem olan Kirkpatrick-4 Seviyeli Eğitim Ölçme ve Değerlendirme sisteminin Belediyemize entegrasyonu için çalışmalar yapıldı. Kirkpatrick-4 Seviyeli Eğitim Ölçme ve Değerlendirme sisteminin ilk 3 seviyesi aktif olarak eğitimlerimizde kullanılmaya başladık
Proje Sonunda
-Eğitimlerimizin Her Adımı Detaylı Olarak Ölçülmektedir
-Fayda/Maliyet Analizi Yapılabilmektedir
-Eğitim Programlarımız İle İlgili Ölçülen Her Süreci Yönetebilmekteyiz.
İŞ İYİLEŞTİRME FAALİYETLERİ
1.EĞİTİM RAPORLAMA PROGRAMI
ÖNCESİ
Eğitim faaliyetleri ile ilgili bilgiler, excel tabloları üzerinden farklı çalışma sayfalarında ayrı ayrı ve manuel olarak tutulması nedeniyle hatalar ile karşılaşılmakta ve detaylı raporlar oluşturulması için ciddi zaman kaybı yaşanmaktaydı.
SONRASI
-Eğitim İle İlgili Tüm Verilere Tek Bir Tuşla Ulaşabilmektedir
-Aylık ve Yıllık Faaliyet Raporları Tek Bir Ekranda Karar Vericiler Tarafından Analiz Yapılmasına İmkan Sağlanmıştır
-İşgücü Kaybı Ortadan Kalkmış ve Çalışan Maliyeti Azalmıştır
-Manuel Veri Girişi Esnasında Yapılan Hatalar Ortadan Kaldırılmıştır
AVANTAJLAR
Eğitim Raporlama Programı ile eğitim faaliyetleri ile ilgili istenilen tüm bilgilere anlık ve detaylı olarak ulaşılması sağlanmış olup, her türlü rapora tek bir tuşla ulaşılabilmektedir.
İYİLEŞTİRME ORANI : 100%
2.EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ WEB SİTESİ
ÖNCESi
Eğitim şube müdürlüğünün etkinlikleri, duyuruları, projeleri, haberleri kurumsal olarak tek bir alanda yayınlanmasına ve bütünlük sağlanmasına ihtiyaç duyulmaktaydı.
SONRASI
BUEM ile tam entegrasyon sağlayan eğitim.bel.tr platformu sayesinde kurumsal iletişimimiz en üst seviyeye ulaşmıştır. http://egitim.bursa.bel.tr/
AVANTAJLAR
Eğitim şube müdürlüğünün kurumsal kimlik ihtiyacının karşılanmasının yanında hizmetlerimizin ve faaliyetlerimizin görünürlüğü sağlanmış oldu.
İYİLEŞTİRME ORANI : 100%
3.BİRİMLERİN EĞİTİM TALEPLERİNİN DİJİTAL OLARAK ALINMASI
ÖNCESİ
Eğitim programlarının planlama aşamasında birimlere dağıtımlı yazı yazılarak katılım sağlayacak personel listesinin tarafımıza gönderilmesi isteniliyordu.
Bu sebeple;
İş Gücü Kaybı
Maddi Kayıp
Zaman Kaybı yaşanmaktaydı.
SONRASI
Eğitim programlarının planlanma aşamasında hedef kitlenin belirlenmesi için dijital form kullanılmaya başlanmıştır.
AVANTAJLAR
Oluşan iş gücü kaybı, maliyet kaybı ve zaman kaybı tamamen ortadan kalkmıştır ve %100 iyileştirme sağlanmıştır.
İYİLEŞTİRME ORANI : 100%
4.3 ADIMLI EĞİTİM ÖLÇME DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN SON ADIMI OLAN İŞ BAŞI DEĞERLENDİRME AKTİF HALE GETİRİLDİ.
ÖNCESİ
Eğitimler programları sonrasında personelin aldığı eğitimin işe yansıması ölçülemiyordu.
SONRASI
Eğitim ölçme değerlendirme sisteminde yapılan iyileştirme sonucunda, eğitim programının personel üzerindeki etkisi ve işe olan etkisi ölçülebilir olmuştur.
AVANTAJLAR
Yapılan iyileştirme sonucunda eğitimin iş ile bağlantısı analiz edilmiş ve eğitim programının verimliliği gerçekleştirilen iş üzerinden değerlendirilmiştir .Bu ölçme sisteminin aktif olmasıyla birlikte verilen eğitimin işe yansıması ölçülebilmektedir.
İYİLEŞTİRME ORANI : 100%
5.2023 EĞİTİM KATALOĞU
Müdürlüğümüzün vitrini olan Eğitim Kataloğumuz 2023 yılında daha güncel daha dolu daha kapsamlı olarak hazırlanmıştır.
6.ANKETLERDE KAREKOD ÇALIŞMASI
ÖNCESİ
Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerimizin sonucunda Eğitim Değerlendirme Anketi katılımcılar manuel olarak kağıt üzerinde doldurulmaktaydı.
Bu işlem;
Maliyet kaybı
Zaman Kaybı
İş Gücü kaybı
Oluşturmaktaydı.
SONRASI
Eğitim programları sonrasında yapılan Eğitim Değerlendirme Anketi dijital ortama taşınarak, cep telefonları karekod uygulaması üzerinden ulaşılması sağlanmıştır.
AVANTAJLAR
Katılımcılar eğitim sonunda ekrana yansıtılan karekod ile telefon hızlı ve etkin bir biçimde eğitim değerlendirmelerini tamamlamakta ve analizi tek tuş ile alınmaktadır.
İYİLEŞTİRME ORANI : 100%
7.SINAVLARIN DİJİTAL ORTAMDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ
Eğitimlerde kağıt üzerinde gerçekleştirdiğimiz sınavları dijital ortama taşıyarak Maliyet Tasarrufu , Zaman Tasarrufu ve Verimlilik kazandırdık.
8. EĞİTİMLERDE KART OKUMA SİSTEMİNE GEÇİLMESİ
ÖNCESİ
Eğitim Faaliyetlerinde eğitime katılım sürecini takip edebilme adına katılımcılardan Eğitim Takip Formunun kağıt üzerinde imza atmak suretiyle doldurmaları talep ediliyordu.
Bu durum;
•KVKK Kurallarına Aykırı
•Kağıt İsrafı
•Zaman Kaybı İle İş Sürecinin Zorlaşmasını etkiliyordu.
SONRASI
Eğitim Şube Müdürlüğümüz bünyesinde gerçekleştirilen iş iyileştirme süreci kapsamında Eğitim Faaliyetlerinde Personel Sicil Kartlarını okutarak katılım sağlayabilmektedir.
AVANTAJLAR
Eğitime programlarında ıslak imzalı olarak gerçekleştirilen katılımcı kontrol sistemi tam olarak dijital platforma taşınmış olup ilgili sürecin tüm aşamalarında verimlilik ve tasarruf sağlanmıştır.
İYİLEŞTİRME ORANI : 100%
9.STAJYER EL BROŞÜRÜ
Belediyemiz bünyesinde stajına başlayan stajyer öğrencilerin görev ve sorumlulukları, gibi detaylı bilgilere ulaşabilecekleri "Stajyer El Broşürünü" oluşturmuş bulunmaktayız.
10.KURUMSAL EL KİTABI
Kurumumuza yeni başlayan veya nakil olarak gelen personele yönelik hazırlanan Kurumsal El Kitabının içeriğinde bir personelin ihtiyacı olan tüm bilgiler (kurumun tanıtılması, izin işlemleri, disiplin işlemleri ve rapor işlemleri gibi) yer almaktadır.